آیین نامه راهنمایی و رانندگی

جمعه 28 ارديبهشت 1397
19:10
سوالات مقدماتی آیین نامه

آیین نامه راهنمایی و رانندگی

آیین نامه راهنمایی و رانندگی ( Traffic Regulations )

آیین نامه راهنمایی و رانندگی چیست ؟

آیین نامه راهنمایی و رانندگی در واقع همان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی که هر راننده ای که از نظر قانونی مجاز به رانندگی است ملزم است که آن قوانین و مقررات و آیین نامه راهنمایی و رانندگی را رعایت نماید .

سوالات آيین نامه اصلی

وقتی اسم آیین نامه راهنمایی و رانندگی می آید ناخودگاه به یاد گواهینامه رانندگی می افتیم در واقع می توانیم بگوییم ما توقع داریم شخصی که گواهینامه رانندگی دارد با تمامی قوانین ، مقررات و آیین نامه راهنمایی و رانندگی آشنا باشد .

آیین نامه راهنمایی و رانندگی در کشورهای مختلف متفاوت است . که در ادامه در مورد آیین نامه راهنمایی و رانندگی در کشورهای مختلف نیز بحث خواهیم کرد .

آیین نامه راهنمایی و رانندگی در سوئد

سوئد یکی از کشور هایی است که گرفتن گواهینامه راهنمایی و رانندگی در این کشور سخت است به طوری که بسیاری از متقاضیان گواهینامه رانندگی ترجیح می دهند اصلا گواهینامه رانندگی نگیرند و از وسایل نقلیه عمومی به جای خودرو شخصی استفاده نمایند .

در کشور سوئد نیز مانند ایران برای گرفتن گواهینامه رانندگی می بایست امتحان تئوری آيین نامه را با موفقیت بگذرانید این در حالی است که امتحانی عملی یا امتحان شهری رانندگی در سوئد حدود ۴۵ دقیقه زمان می برد . نمونه سوالات آیین نامه رانندگی با جواب

آیین نامه راهنمایی و رانندگی در فرانسه

آیین نامه راهنمایی و رانندگی و گرفتن گواهینامه رانندگی در فرانسه دارای نکته جالبی است آن هم اینست که گواهینامه راهنمایی و رانندگی ایران در کشور فرانسه معتبر است .

برای رانندگی در فرانسه اگر می خواهید از ایران به این کشور سفر کنید یا برای مدتی طولانی اقامت داشته باشید می توانید برای سه ماه اول از گواهینامه بین الملل رانندگی استفاده نمایید اما برای پس از آن نیاز است که نسبت به اخذ گواهینامه رانندگی فرانسه اقدام کنید .

گرفتن گواهینامه رانندگی و آیین نامه راهنمایی و رانندگی در آلمان

وقتی اسم از آیین نامه راهنمایی و رانندگی در آلمان می آید شاید همه ی ما به یاد محدودیت نداشتن سرعت در برخی از بزرگراه های این کشور بیفتیم .

حتما میدانید که در آلمان در برخی از بزرگراه ها می توان بدون محدودیت سرعت رانندگی کرد .

برای اخذ گواهینامه رانندگی در کشور آلمان می بایست در آزمون های تئوری و عملی یا همان آزمون شهری رانندگی که به صورت دو مرحله ای می باشد قبول شوید .

آیین نامه راهنمایی و رانندگی و اخذ گواهینامه رانندگی را در چند کشور با همدیگر بررسی کردیم .

برای اخذ گواهینامه رانندگی معمولا در همه ی کشور ها می بایست آزمون تئوری آيین نامه راهنمایی و رانندگی و همین طور آزمون شهری رانندگی یا همان آزمون عملی رانندگی را با موفقیت گذراند .

در کشور ما نیز برای اخذ گواهینامه رانندگی باید در دو آزمون تئوری آیین نامه راهنمایی و رانندگیکه با نام های آزمون مقدماتی آیین نامه و آزمون اصلی آیین نامه مشهور هستند نمره قبولی را آورد .

نمره قبولی برای آزمون های تئوری آیین نامه راهنمایی و رانندگی حداقل ۲۶ می باشد . در واقع متقاضیان گواهینامه رانندگی می توانند حداکثر به ۴ سوال از ۳۰ سوال تستی آیین نامه رانندگی پاسخ اشتباه بدهند .

برای قبولی در آزمون های تئوری آيین نامه بهترین راهکار حل نمونه سوالات آیین نامه می باشد . متقاضیان گواهینامه با حل نمونه سوالات آیین نامه می توانند به راحتی با در بار اول در آزمون آیین نامه رانندگی نمره قبولی را بیاورند . قطعا هر چه بیشتر نمونه سوال آيین نامه حل کنند تسلط بیشتری در هنگام آزمون آیین نامه دارند و شانس بیشتری برای قبولی در بار اول در آزمون تئوری آیین نامه رانندگی خواهند داشت .

اگر به زودی آزمون آیین نامه اصلی دارید می توانید با کلیک بر روی نمونه سوالات آيین نامه اصلیفایل pdf سوالات آیین نامه اصلی با پاسخ را دانلود نمایید .

همین طور برای آزمون آیین نامه مقدماتی نیز میتوانید با کلیک بر روی نمونه سوالات آيین نامه مقدماتی با انواع سوالات آزمون آیین نامه مقدماتی آشنا شوید .

در سایت سوال آيین نامه نمونه سوالات فنی نیز به صورت جداگانه در فایلی pdf ای متفاوت آورده شده است که می توانید با کلیک بر روی دانلود سوالات فنی با انواع سوالات فنی آیین نامه رانندگی نیز آشنا شوید .

برای آشنایی با نمونه سوالات ازمون ایین نامه اصلی حتما با دانلود سوالات آیین نامه اصلی خودتان را برای این آزمون آیین نامه راهنمایی رانندگی آماده نمایید .

نمونه سوالات آیین نامه اصلی

سوالات آیین نامه اصلی و نمونه سوالات آیین نامه مقدماتی و نمونه سوالات فنی آیین نامه اصلی


نوشته‌شده در ژانویه 26, 2018 توسط
نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی با جواب
نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی ( Examples of driving exam questions ) را در ادامه قرار است با هم ببینیم . ما سعی داریم مهم ترین نمونه سوالات آیین نامه اصلی رانندگی را برای قبولی راحت تر در آزمون آیین نامه اصلی و مقدماتی بررسی کنیم . سعی کنید نمونه سوالات آیین نامه اصلی و همین طور نمونه سوالات فنی را حتما قبل از امتحان راهنمایی و رانندگی خوب بخوانید . امیدواریم با حل مهم ترین نمونه سوالات امتحان آیین نامه اصلی رانندگی در ادامه این مقاله شما را برای قبولی کاملا آماده نماییم .

مهم ترین نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی
اینکه کدام سوالات جزو مهم ترین نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی هستند جواب مشخص و واضحی دارد و آن هم اینست که آن دسته از نمونه سوالات امتحان آیین نامه اصلی رانندگی که بیشتر تکرار را تا بحال در آزمون های آیین نامه اصلی داشته قطعا مهم ترین نمونه سوالات آیین نامه اصلی می باشند و بهتر است با تمرکز و دقت بیشتری آن سوالات خوانده شود .

ما در ادامه ی همین بخش مهم ترین نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی را باهم بررسی می کنیم .

خواندن نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی به تنهایی کافیست ؟
یک سوالی که مطرح می شود و بسیاری از کاربران از ما می پرسند اینست که :

آیا با خواندن نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی نیازی به خواندن کتاب آیین نامه اصلی هم هست ؟
در پاسخ باید بگوییم حداقل مفاهیم تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی را چندین بار از روی کتاب آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی خود بخوانید و سعی کنید که این مفاهیم کاملا فرا گیرید .

به جز مفاهیم تابلو ها طبق تجربه می توان گفت بله ! خواندن نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی به تنهایی می تواند باعث قبولی شما در آزمون راهنمایی و رانندگی شود .

البته این نکته بسیار مهم است که شما مهم ترین و پرتکرار ترین نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی را بخوانید .

چقدر نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی بخوانیم ؟
هرچه بیشتر بهتر ! هر چقدر بیشتر با نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی آشنا شوید قطعا با تمرکز و تسلط بیشتری می توانید سر جلسه آزمون آیین نامه اصلی رانندگی حاضر شوید .

پس سعی کنید از چندین روز قبل از امتحان آیین نامه اصلی شروع کنید به خواندن و حل کردن نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی تا فرصت کافی را برای آشنایی با انواع نمونه سوالات آیین نامه اصلی داشته باشید .

چرا نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی بخوانیم ؟
معمولا سوالات آزمون راهنمایی و رانندگی سوالاتی هستند که در سال های مختلف تکرار می شوند . یعنی شما با حل مهم ترین و پر تکرار ترین نمونه سوالات آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی می توانید به راحتی در آزمون آیین نامه اصلی نمره قبولی را بیاورید .

کافی است یکبار این را امتحان کنید که قبل از امتحان آیین نامه اصلی رانندگی خود بیایید و مهم ترین نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی با جواب را ببینید و سعی کنید آنها را یاد بگیرید و نتیجه شگفت انگیز آن در آزمون آیین نامه اصلی اصلی و مقدماتی را ببینید .

نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی با پاسخ
۱- شکل هشت گوشه برای کدام یک از موارد زیر است ؟

صرفا برای تابلو های ایست
برای تابلو های راهنما و هشدار برای خطرات ناشی از تعمیر و نگهداری
صرفا برای رعایت حق تقدم
برای تابلوهای دستوری و خدمات
جواب درست گزینه ۱

۲- حالت و وضعیت شما در رانندگی به چه عواملی بستگی دارد ؟

دانش رانندگی
پایبندی به مقررات
مهارت رانندگی
تفکر و موقعیت دانش قبلی و ادب و نزاکت
جواب درست گزینه ۴

۳- اگر به هنگام رانندگی متوجه بوی بنزین شدیم چه اقدامی کنیم ؟

مهم نیست و به رانندگی ادامه می دهیم
باید سرعت خود را کم تر کنیم
بوی ناشی از سوختن بنزین است و طبیعی است و اهمیتی ندارد
توقف کرده و مسئله را بررسی می کنیم
جواب درست گزینه ۴

۴- هوای گرم بر کدام قسمت خودرو اثر می گذارد ؟

لنت ها
ترمز ها
باد لاستیک ها و دمای موتور
صفحه کلاچ
جواب درست گزینه ۳

۵- علت اصلی تصادف با اتومبیل جلویی چه می باشد ؟

عدم رعایت فاصله طولی با ماشین جلویی
سرعت بیش از حد مجاز
حواس پرتی
ناسالم بودن ترمز ها
جواب درست گزینه ۱

۶- معنای تابلوی راهنمایی و رانندگی زیر چه می باشد ؟

نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی

خیابان یک طرفه
جاده یک طرفه
راه یک طرفه
مستقیم برانید
جواب درست گزینه ۳

۷- رنگ نارنجی تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی برای کدام یک از موارد زیر است ؟

راهنما برای مناطق اداری و آموزشی و خدماتی
علائم اخباری و راهنمای مسیر در آزاد راه ها
راهنما برای مناطق اداری آموزشی و خدماتی
راهنما مسیر در بزرگراه ها و اماکن مذهبی
جواب درست گزینه ۳

۸- بی توجهی به علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی نشانه چیست ؟

عدم آمادگی لازم است
شتاب و عجله بیهوده است
عدم توانایی و صلاحیت در رانندگی
عدم سواد کافی در رانندگی
جواب درست گزینه ۳

۹- کدام یک از موارد زیر روش صحیح ترمز کردن است ؟

به شدت ترمز کنید و پال کلاچ را همزمان فشار دهید
ابتدا به آرامی ترمز کرده سس پدال ترمز را بیشتر فشار دهید
ابتدا سریعا ترمز کرده و دنده را به صورت خلاص در آورید ترمز دستی را در مرحله قبل از توقف کامل بکشید
اندکی ترمز کرده پدال را بیشتر فشار دهید و ترمز دستی را درست قبل از توقف بکشید
جواب درست گزینه ۲

۱۰- معنای تابلوی راهنمایی و رانندگی زیر چیست ؟

نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی با پاسخ
پرتاب سنگ
ریزش سنگ
شانه خطرناک
دست انداز
جواب درست گزینه ۱

ما بخشی از نمونه سوالات امتحانی راهنمایی و رانندگی را باهم بررسی کردیم . شما لازم است حتما با نمونه سوالات آیین نامه اصلی بیشتری آشنا شوید .

شما میتوانید برای آشنایی با نمونه سوالات امتحان آیین نامه اصلی نهایی راهنمایی و رانندگی با جواب این مقاله را بخوانید .

همین طور مقاله مربوط به نمونه سوالات آیین نامه اصلی مرحله دوم نیز می تواند شما را برای قبولی در آزمون آیین نامه اصلی اصلی آماده کند .

[ بازدید : 158 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نمونه سوالات مقدماتی آیین نامه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]